Nood- en informatienummers
Zwolle (lees verderop voor Groningen)
Voor problemen met jouw sleutel/cilinder/slot of wanneer je jezelf hebt buitengesloten, kun je bellen met;
- Marba beveiliging 038-4602999
- Van Rossum IJzerwaren 038-4535725
* Deze kosten zijn te allen tijde voor huurder.
Storing Cv-ketel
Heb je een storing aan jouw Cv-ketel, neem dan eerst onderstaande stappen door.
- Er geen warmwaterkraan druppelt
- De stekker in het stopcontact zit en de Cv-ketel ingeschakeld staat
- De zekeringen niet defect zijn en de aardlekschakelaar op 'in' staat
- De gaskraan volledig open staat
- De kamerthermostaat voldoende hoog is ingesteld (ca 18 graden)
- Er voldoende radiatorkranen open staan
- De Cv-ketel gereset is middels de resetknop
- De installatie goed gevuld is (tussen 1,2 en 2,0 bar) en ontlucht is.
Mocht je deze stappen hebben doorlopen en nog steeds geen warm water hebben, bel dan met ons spoednummer (
088-3746158) wanneer het niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag 09:00 uur. Bel op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur
038-4210466. Tussen 12:00 uur en 13:00 uur zijn wij gesloten. Je dient dan na 13:00 uur terug te bellen naar
038-4210466.
* Mocht blijken dat er telefonisch contact is opgenomen, zonder dat deze stappen doorlopen zijn, zullen de kosten à € 16,78 ex btw doorbelast worden aan huurder.
Stroomstoring
Heb je een stroomstoring, neem dan eerst onderstaande stappen door.
- Schakel alle groepen in de meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
- Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten.
- Schakel de aardlekschakelaar weer in.
- Schakel de groepen in de meterkast opnieuw in.
- Plaats nu alle stekkers één voor één weer in het stopcontact en zet daarbij ook de apparaten één voor één aan. Wacht tot het apparaat automatisch aanslaat voordat je verder gaat met het volgende apparaat.
- Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat je een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan is dit de oorzaak van de storing. Zorg voor reparatie of vervanging van dit apparaat.
- Zorgt geen van de apparaten voor problemen, maar blijft de stroom toch uitvallen? Controleer dan eerst of er geen sprake is van overbelasting. Blijft de aardlekschakelaar uitvallen? Dan zit het probleem waarschijnlijk in jouw installatie.
Mocht je deze stappen hebben doorlopen en nog steeds geen warm water hebben, bel dan met ons spoednummer (
088-3746158) wanneer het niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag 09:00 uur. Bel op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur
038-4210466. Tussen 12:00 uur en 13:00 uur zijn wij gesloten. Je dient dan na 13:00 uur terug te bellen naar
038-4210466.
* Mocht er telefonisch contact zijn opgenomen en de melding blijkt niet gegrond te zijn, zullen de kosten à € 16,78 ex btw doorbelast worden aan huurder.
Overige (spoed)zaken
Voor overige spoedzaken dien je eerst het besluit kleine herstellingen door te nemen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/onderhoud-huurwoning.
Indien het probleem niet voor rekening van huurder staat aangemerkt kun je contact opnemen met ons spoednummer (
088-3746158) tenzij redelijkerwijs gewacht kan worden tot de eerstvolgende werkdag 09:00 uur. Bel op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur
038-4210466. Tussen 12:00 uur en 13:00 uur zijn wij gesloten. Je dient dan na 13:00 uur terug te bellen naar
038-4210466.
*Indien de melding had kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag 09:00 uur zullen de kosten à € 16,78 ex btw doorbelast worden.
Gemeente Zwolle
14038
Rova, afval en ongediertebestrijding
038-4273777
Groningen
Storing Cv-ketel
Je meldt een storing aan jouw Cv-ketel pas nadat je hebt gecontroleerd dat:
- Er geen warmwaterkraan druppelt
- De stekker in het stopcontact zit en de Cv-ketel ingeschakeld staat
- De zekeringen niet defect zijn en de aardlekschakelaar op 'in' staat
- De gaskraan volledig open staat
- De kamerthermostaat voldoende hoog is ingesteld (ca 18 graden)
- Er voldoende radiatorkranen open staan
- De Cv-ketel gereset is middels de resetknop
- De installatie goed gevuld is (tussen 1,2 en 2,0 bar) en ontlucht is.
Mocht je deze stappen hebben doorlopen en nog steeds geen warm water hebben,
mail dan naar
spoedgroningen@huisvanverhuur.nl
Stroomstoring
Heb je een stroomstoring, voer dan eerst de stekkerproef uit:
- Schakel alle groepen in de meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
- Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten.
- Schakel de aardlekschakelaar weer in.
- Schakel de groepen in de meterkast opnieuw in.
- Plaats nu alle stekkers één voor één weer in het stopcontact en zet daarbij ook de apparaten één voor één aan. Wacht tot het apparaat automatisch aanslaat voordat je verder gaat met het volgende apparaat.
- Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat je een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan is dit de oorzaak van de storing. Zorg voor reparatie of vervanging van dit apparaat.
- Zorgt geen van de apparaten voor problemen, maar blijft de stroom toch uitvallen? Controleer dan eerst of er geen sprake is van overbelasting. Blijft de aardlekschakelaar uitvallen? Dan zit het probleem waarschijnlijk in jouw installatie.
Mocht je deze stappen hebben doorlopen en nog steeds geen stroom hebben,
mail dan naar
spoedgroningen@huisvanverhuur.nl
Overige (spoed)zaken
Voor overige spoedzaken dien je eerst het besluit kleine herstellingen door te nemen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/onderhoud-huurwoning
Staat hier aangegeven dat de kosten voor verhuurder zijn, mail dan naar
spoedgroningen@huisvanverhuur.nl
Er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.
Let op! Indien je als huurder van Groningen contact opneemt via het 088 spoednummer, zullen de kosten à €16,78 ex btw doorbelast worden.
Gemeente Groningen
050 367 7000
Milieudienst Groningen, afval en ongediertebestrijding
050 367 10 00
Glasbedrijf Glaspunt
050 20 50 010